Opdracht

Wat is het probleem?

De oude website van het Transportbedrijf Transnordic was te minimaal en was daarnaast onoverzichtelijk. De klant wilde graag dat de website de bezoeker meer tot actie aanzette. Contact opnemen moest eenvoudig gaan.

Het bedrijf heeft veel te maken met het buitenland. Het is om deze reden belangrijk dat de website ook toegankelijk en bruikbaar is voor partijen uit het buitenland. Een heldere en overzichtelijke website was een belangrijk doel.

Aanpak

Hoe hebben we het aangepakt?

We hebben na een grondige analyse een ontwerpvoorstel gedaan dat veel Call to Action bevatte. Hierdoor hebben we geprobeerd de gebruiker meer te activeren om contact op te nemen met het bedrijf. Het doel was om zo uiteindelijk meer werk weg te zetten.

Verder is de vernieuwde website meertalig uitgewerkt (4 talig). Op deze manier hebben we het probleem opgelost dat de website niet toegankelijk was voor buitenlandse partijen. Een taalmodule die zelf eenvoudig te gebruiken is was een goede oplossing.

Resultaat

Wat hebben we bereikt?

De website is een stuk overzichtelijker geworden, gebruikers over de hele wereld kunnen gemakkelijk binnen de informatie navigeren. Ook mobiele gebruikers kunnen met hun relatief kleine schermen de website goed bekijken.

Doordat de website meertalig is uitgewerkt is de website een stuk gebruiksvriendelijker geworden voor buitenlandse bezoekers. Dit heeft erin geresulteerd dat de bezoeken van uit het buitenland langer standhielden per website bezoek.

Meer projecten