Analyse

Heeft u al een webshop maar bent u niet tevreden over het aantal verkopen? Of bent u van plan een nieuwe webshop te starten en kunt u wel wat advies gebruiken? Bestaande informatie over uw klanten kan heel veel inzichten geven m.b.t. het koopgedrag van uw doelgroep. Wat gaat er goed en waar zitten de knelpunten binnen het koopproces? Door alle bestaande informatie te verzamelen is het mogelijk om een grondige analyse te maken. Aan de hand van deze analyse kan er een effectief plan van aanpak uitgewerkt worden.
Doelen stellen
Voordat er een effectieve strategie uitgewerkt kan worden is het belangrijk om goed te kijken naar de gestelde doelen. Wat verwacht u van de webshop, wie is de doelgroep van de webshop en op welke manier moet er gecommuniceerd worden met uw klanten? Al deze vragen komen aan bod tijdens het uitwerken van de juiste strategie voor uw webshop.
Conversie
Een webshop is gericht op verkoop. Het is dan ook belangrijk voor uw onderneming om een zo hoog mogelijke conversie te behalen binnen uw shop. Als de strategie is uitgedacht kan het ontwerpproces beginnen. Het is zeer belangrijk om de potentiele koper die uw webshop bezoek over te halen tot verkoop. Dit kan bereikt worden door o.a. gebruik te maken van Call to Actions binnen het visueel ontwerp: Buttons die aangeklikt dienen te worden om zo tot een actie te komen. Binnen een webshop is dit het toevoegen van een product aan het winkelmandje. Maar ook het aanmelden voor een nieuwsbrief kan een goed idee zijn.