Opdracht

Wat is het probleem?

De oude website van Matrix Projectvloeren was opgebouwd uit een template. De website had hierdoor zijn beperkingen, waar het bedrijf beduidend tegen aan liep. Aan ons om een opmaat website te ontwikkelen met genoeg functionaliteiten.

De oude website leverde verder te weinig op qua leads. Het was de bedoeling dat de vernieuwde website als doel had om meer leads te genereren. De gebruiker moest meer geactiveerd worden tijdens het bezoek aan de website.

Aanpak

Hoe hebben we het aangepakt?

We hebben door grondig concurrentie onderzoek te doen een opmaat ontwerp uitgewerkt welke strak en overzichtelijk is. Door heldere design principes aan te houden is er een transparant geheel ontstaan, een van de doelen van onze klant.

Wij hebben samen met de klant een SEO (zoek optimalisatie) strategie uitgewerkt. Door deze strategie op te zetten en tevens uit te voeren, hebben we ervoor gezorgd dat de website dusdanig ingedeeld is, dat het aantal bezoekers moest gaan stijgen.

Resultaat

Wat hebben we bereikt?

Door grondig onderzoek te doen en te werken aan voldoende design iteraties, is er een modern ontwerp ontwikkeld. Het ontwerp voldoet aan de verwachtingen van de gebruiker. De website is daarnaast volledig responsive uitgewerkt en werkt dus op mobiele apparaten als smartphones en tablets.

De SEO strategie heeft ervoor gezorgd dat enkele pagina’s een concurrerende positie hebben bereikt binnen de zoekresultaten. Dit heeft er vervolgens voor gezorgd dat het bezoekers aantal t.o.v. de oude website is gestegen. Het aantal leads is daarnaast wederom gestegen.

Meer projecten